Cambodia //

The media

Much of Cambodia’s media is sponsored by the country’s political parties, and though the prime minister has declared his support for press freedom, the media continues to be subject to the government’s whims.

Newspapers and magazines

Cambodia has around seven daily Khmer-language newspapers. The two main dailies are Rasmei Kampuchea (Light of Cambodia) and Koh Santepheap, both of which are pro-government.

Cambodia’s two English-language newspapers – the Cambodia Daily (; published daily except Sun) and the Phnom Penh Post (; Mon–Fri) – can be found at newsstands in larger cities. It’s also worth looking out for the several English-language magazines. Asia Life (; free from cafés and restaurants) is the Time Out of Phnom Penh with a host of articles related to new things happening in the city. Bayon Pearnik (, a free satirical monthly, available in Western restaurants and bars in Phnom Penh, includes travel features and news of bar and club launches.

Television and radio

Cambodia’s seven Khmer TV stations broadcast a mix of political coverage, game shows, concerts, cartoons, sport – kick-boxing is a huge favourite – and Thai soaps dubbed into Khmer. The state broadcaster, TVK, is owned by the ruling CPP, who also have influence with most of the other channels. Guesthouses and hotels usually offer cable and, increasingly, satellite TV stations, enabling you to watch a vast selection of foreign channels, typically including BBC World, CNN, CNBC, HBO, National Geographic and Star Sport.

Among the many Khmer radio stations, just a couple carry English programmes. The principal local station favoured by foreigners is Love FM on 97.5 FM, featuring a mix of Western pop, news stories and phone-ins.