WARNING - Bad experience with MARULA WILDERNESS EXPEDITIONS (Mpanda, Tanzania)

Avatar Image

Dear all,

We would like to share a bad experience that we had in Tanzania with MARULA WILDERNESS EXPEDITIONS from NICHOLAS JOSEPH KISAMBUKA , in order to avoid that a similar story might happen to other people. The company stole 1485 USD from us, which we paid as an advance:

In July 2014, we were travelling in Tanzania with a group of 10 people. For our visit of KATAVI NATIONAL PARK, we made a booking with a local travel agency (MARULA WILDERNESS EXPEDITIONS), that was recommended by some of our friends and that is mentioned in the Lonely Planet travel guide. We made very clear arrangements with Nicholas (the company director and guide) through e-mail, and were asked to pay an advance of 1485$ (50% of the total sum, which they needed to make the necessary arrangements). Since some of our friends had transferred an advance to this travel agency before, we accepted to pay the money. The transfer was confirmed by the company.

When we arrived in Mpanda (near Katavi NP) on the day before our arranged safari, we called Nicholas, who apologized, and told us that he would not be there on our first safari-day, because of car problems. He told us to arrange a walking safari on our own and promised to meet us in the evening. We accepted his apology and made a walking safari. After this phone call, Nicholas broke all communication until weeks after our holidays in Tanzania. Nothing was arranged, nothing paid. During the three days in Katavi, we (and many people working in the park that wanted to help us) tried to contact Marula Wilderness Expeditions in every way possible, no one was able to reach them.

Back home we tried to contact the company for two weeks: by phone, facebook and e-mail, but they didn’t answer, very frustrating since we saw that Nicholas (the company director) was very active on facebook. Two weeks after our holidays in Tanzania we finally got an “official letter” stating that the Nicholas “felt sick and therefore broke communication”. In this letter the company promised us to refund our 1485$ in 4 installments, over a 4 month period.

The weeks after the supposed day of the first installment, again, we didn’t get any message or money (despite our efforts to contact Nicholas). Finally, one month after the supposed day of the first installment, we got in contact with Nicholas when we called him with a phone-number that we never used before. On this phone-call he told us “I don’t have an answer today, I will call you back tomorrow”, which he (of course), never did. Although we showed a lot of patience and good will, we now decided to make this story public.

The company MARULA WILDERNESS EXPEDITIONS from NICOLAS JOSEPH KISAMBUKA, located in MPANDA, TANZANIA stole 1485$ from us, the company is not serious. Please share this message and don’t hesitate to contact us if you would like more details on this story (e.g. email traffic with the company).

Kind regards,

Adeline & Mattias

_________________

Bonjour,

On souhaite partager une mauvaise expérience qu’on a vécue en Tanzanie avec MARULA WILDERNESS EXPEDITIONS de M. NICHOLAS JOSEPH KISAMBUKA, afin d’éviter que cette histoire se répète. Cette agence de tourisme nous a volé 1485 USD, ce qu’on leur avait payé comme avance :

En juillet 2014 on était en voyage en Tanzania avec un groupe de 10 personnes. Pour la visite de KATAVI NATIONAL PARK, on a fait une réservation chez une agence de tourisme locale (MARULA WILDERNESS EXPEDITIONS), recommandée par des amis et mentionnée dans le Lonely Planet travel guide. On avait fait des arrangements très précis par mail avec Nicholas (le directeur de l’entreprise et le guide) et on nous a demandé de payer une avance de 1485$ (50% de la somme totale, dont ils avaient besoin pour les réservations nécessaires). Le transfert de l’avance a été confirmé.

Arrivé à Mpanda (ville avant Katavi NP), la veille de notre safari organisé par Marula Wilderness Expeditions, on appelle guide Nicholas, qui s’excuse et nous dit de ne pas pouvoir être là avec nous le lendemain à cause des problèmes avec son véhicule. Il nous dit d’organiser un walking safari nous-mêmes et promet d’être là le soir de notre première journée. On accepte ses excuses et on fait le walking safari. Après cette conversation téléphonique, Nicholas a coupé tout contact, jusque des semaines après notre retour de voyage. Rien n’était organisé, rien n’était payé. Pendant les 3 jours à Katavi NP, nous (et beaucoup de personnel du parc) avons essayé de contacter MARULA WILDERNESS EXPEDITIONS de toute manière possible, mais personne n’a réussi de les parler.

De retour à la maison on a essayé de contacter l’agence de tourisme pendant 2 semaines : par téléphone, facebook et par email, mais ils n’ont jamais répondu (assez frustrant vu que Nicholas était bien actif sur Facebook). Deux semaines après notre voyage, on reçoit finalement une « lettre officielle » de la compagnie disant que « la guide se sentait malade et a par la suite coupé chaque communication ». Dans cette lettre, l’agence de tourisme a promis de nous rembourser nos 1485$ dans 4 tranches, sur une période de 4 mois.

La première tranche n’a jamais été payée et de nouveau, on n’a reçu aucune réponse sur nos appels et emails. Finalement, un mois après, on réussit de contacter Nicholas avec un nouveau numéro de téléphone. Il nous dit qu’il n’a pas de réponse, qu’on parlera demain et qu’il nous appellerait. Il ne l’a jamais fait. On a été très patient et on a donné assez d’opportunités à Nicholas, mais maintenant on a décidé de publier cette histoire.

L’agence de tourisme MARULA WILDERNESS EXPEDITIONS de M. NICHOLAS JOSEPH KISAMBUKA, situé à MPANDA, TANZANIA nous a volé 1485$, ceci n’est pas une entreprise sérieuse. Veuillez partager cette histoire et n’hésitez pas à nous contacter pour plus d’informations (par exemple les emails avec l’entreprise,….)

Cordialement,

Adeline & Mattias

adelineandmattias 27/08/14    Where to goTanzania & Zanzibar Link Report

Processing your request, Please wait....